POWODY, DLA KTÓRYCH WARTO JEŹDZIĆ
SILNIK
Wykorzystując wiedzę zdobytą w programie silników wyścigowych Moto2™, Street Triple R wytwarza teraz 120 KM przy 11 500 obr./min, podczas gdy RS i Moto2™ Edition zapewniają wiodące w swojej kategorii 130 KM przy 12 000 obr./min.
Udoskonalenia te zostały wprowadzone bez uszczerbku dla reputacji Street Triple’a, który słynie ze swojej renomy, co jest jednym z wielu powodów, dla których organizatorzy Moto2™ niedawno przedłużyli kontrakt na dostarczanie przez Triumpha trzycylindrowego silnik o pojemności 765 cm³ do końca 2024 roku.
Wyższy stopień sprężania, nowe tłoki, korbowody i sworznie, dopasowane do nowych zoptymalizowanych komór spalania, zapewniają zwiększony limit ciśnienia w cylindrach i ostatecznie większą moc. Nowe zawory i wałki rozrządu zwiększają przepustowość zaworów, co poprawia wydajność dolotu, spalania i wydechu, a nowe przełożenia skrzyni biegów poprawiają osiągi i responsywność, ostatecznie zapewniając lepsze przyspieszenie, co sprawia, że nowa generacja jest najostrzejsza i najbardziej dynamiczna.
Znacząco zmieniony i zmodernizowany w celu uzyskania większej mocy niż kiedykolwiek, silnik 765 cm³ pochodzący z Moto2™ zapewnia charakterystyczne brzmienie Street Triple’a. Mocne odkręcanie przepustnicy jest jeszcze bardziej uzależniające, gdyż zmieniony wlot powietrza wywołuje ekscytujący gang motocykla. A wraz ze wzrostem kompresji i bardziej wydajnym spalaniem, brzmienie wydobywające się z nowego, swobodniejszego układu wydechowego i tłumika to czysta magia Moto2™.