Skip to main content

LEE MORRISON | ON SET

Triumph Tiger 1200 Stunt
Inspiracje Lee Morrison 5th wrz 2022

"Przez miesiące zespół projektantów marki Triumph  współpracował za zamkniętymi drzwiami z ekipą kaskaderów, aby przygotować kilka motocykli do filmu, w tym specjalnie skonfigurowane modele Tiger 900 i Scrambler 1200, do sprostania ekstremalnym i dynamicznym sekwencjom pełnym akcji – tego domagali się światowej klasy kaskaderzy tego filmu.

 

 

"„Przede wszystkim jako koordynator kaskaderów muszę mieć pewność, że na tym motocyklu uda nam się osiągnąć upragniony rezultat. Czy jest wystarczająco zwinny i mocny, aby kaskaderzy mogli osiągnąć to, czego od nich chcę? A także, co najważniejsze, czy pasuje on do fabuły filmu i będzie wiarygodny na ekranie.

Podobał nam się wygląd Scrambler 1200 i wiedzieliśmy, że użyjemy go w Nie Czas Umierać, ale wtedy Triumph zaoferował nam kilka prototypów motocykla, który jeszcze nie był wprowadzony na rynek, a był to Tiger 900. Cała ekipa kaskaderska bardzo szybko zorientowała się, że to niesamowite motocykle. Jeździliśmy dużo na nich w trybie Off-Road Pro i są one wspaniałe… absolutnie niesamowite.”"

 

 

 

 

"Przez miesiące zespół projektantów marki Triumph  współpracował za zamkniętymi drzwiami z ekipą kaskaderów, aby przygotować kilka motocykli do filmu, w tym specjalnie skonfigurowane modele Tiger 900 i Scrambler 1200, do sprostania ekstremalnym i dynamicznym sekwencjom pełnym akcji – tego domagali się światowej klasy kaskaderzy tego filmu.

Lee Morrison, koordynator kaskaderów, był kluczowym członkiem zespołu produkcyjnego. Zapytaliśmy go, jak do tego doszło, że wybrał motocykle Triumph do kluczowych scen akcji Bonda:"

Lee Morrison standing next to the Tiger 900 Rally Pro

„CAŁA EKIPA KASKADERÓW BARDZO SZYBKO ZDAŁA SOBIE SPRAWĘ, ŻE SĄ TO NIESAMOWITE MOTOCYKLE”.

Scrambler 1200 bond edition for the Behind the scenes

 

 

" „Przede wszystkim jako koordynator kaskaderów muszę mieć pewność, że uda nam się wykonać daną scenę na tym motocyklu. Czy jest wystarczająco zwinny i mocny, aby kaskaderzy osiągali to, czego się od nich oczekuje? I co najważniejsze: czy w sposób wiarygodny pasuje do historii w filmie?

Scrambler 1200 zachwycił nas swoim wyglądem i już wiedzieliśmy, że użyjemy go w „Nie czas umierać”, ale potem Triumph zaoferował nam kilka prototypów motocykla, który nie został jeszcze wprowadzony na rynek, a był to Tiger 900. Cały nasz zespół kaskaderów bardzo szybko zdał sobie sprawę, że są to niesamowite motocykle. Często jeździliśmy na nich w trybie Off-Road Pro i były niesamowite… absolutnie rewelacyjne”.


A co sądzisz o Tigerze 900?  
„Spędziliśmy dużo czasu, jeżdżąc Tigerem, i jest on doskonale wyważony. Możesz się nim po prostu świetnie bawić. Uczestniczyłem w jazdach prasowych Tigera 900 w Maroku; włączasz tempomat i masz naprawdę fajny motocykl turystyczny. Jest też drugie oblicze tego motocykla: wyłączasz wszystko, ustawiasz tryb Off-Road Pro i dostrzegasz jego idealną pozycję za kierownicą, ustawienie podnóżków, ułożenie ciała – wszystko jest doskonale zaprojektowane. Tiger 900 jest motocyklem budzącym największe zaufanie, który pozwala przesuwać granice, możesz czerpać tyle swobody, ile chcesz; drifiting na stojąco na trzecim biegu, wheelie, jazda w stylu Supermoto. Naprawdę uważam, że jest to jeden z najlepszych motocykli, jakim kiedykolwiek jeździłem, jest fantastyczny”.


A co najbardziej podoba Ci się w Scramblerze 1200?
“Ach, jazda nim to świetna zabawa! Wsiadasz i od razu absolutna eksplozja. Wyłączałem wszystko [tryb Off-Road Pro] i jeździłem tym motocyklem jak motocrossem, nie mogłem przestać się szczerzyć! Pamiętam, że bałem się przed zdjęciami, że mogą wystąpić jakieś problemy z elektryką... Nie zdawałem sobie sprawy, że każde przyłącze elektryczne jest całkowicie wodoodporne, niewielu producentów to robi. Zero awarii tych instalacji podczas wszystkich dni zdjęciowych, a były takie momenty, że dzień po dniu jeździliśmy przez rowy i rzeki pełne wody na pół metra.

Kręcąc film, jeździliśmy Scramblerem 1200 absolutnie na maksa, mam na myśli tak agresywnie, jak tylko można jeździć na motocyklu, nie oszczędzając go w terenie w Szkocji, driftując przez naprawdę śliskie uliczki w Materze [Włochy], skacząc po schodach na trzecim biegu, do tego szybkie zmiany kierunku jazdy, wyskoki, wszystko, co można sobie tylko wyobrazić, a ten motocykl spisał się znakomicie.Kręcąc film, jeździliśmy Scramblerem 1200 absolutnie na maksa; mam na myśli tak agresywnie, jak tylko można jeździć na motocyklu, nie oszczędzając go w terenie w Szkocji, driftując przez naprawdę śliskie uliczki w Materze [Włochy], skacząc po schodach na trzecim biegu, do tego szybkie zmiany kierunku jazdy, wyskoki, wszystko, co można sobie tylko wyobrazić, a ten motocykl spisał się znakomicie.
"  

 

 

Która ze scen kaskaderskich była najtrudniejsza?

„Dla Tigera – a pamiętajcie, że są to zawodowi kaskaderzy – kręciliśmy scenę pościgu w Norwegii, w której jechaliśmy motocyklami z dużą prędkością i odbijaliśmy się nimi od karoserii samochodu! To było niesamowite móc jechać z tyłu i kierować moim głównym kaskaderem, ciągle powtarzając mu, żeby tam się dostał. «Chcę, żebyś był obok Bonda, uderzaj w bok jego drzwi». W pewnym momencie przeskoczyliśmy Tigerem nad samochodem i pod helikopterem. Pewność, że motocykl wykonuje te wszystkie czynności w ruchu, gdy ktoś kieruję cię przez słuchawkę, pokazuje tylko, jak dobry jest ten motocykl”.