KUNSZT CHROMOWANIA
Kolekcja Triumph Chrome została stworzona, aby poszerzyć gamę naszych modeli Bonneville i Rocket o wyjątkowe i piękne, nowe opcje do wyboru w sposób, który podkreśla ich legendarny styl i buduje reputację, z której znany jest Triumph pod względem jakości i wykończenia detali.
Zapierające dech w piersiach wykończenie w postaci chromowanych detali odgrywało znaczącą rolę w kultowej historii motocykli Triumph, począwszy od oryginalnego modelu Speed Twin z roku 1937 z misternie zdobionym, chromowanym zbiornikiem, poprzez Café Racery Triton z lat 60-tych, posiadające charakterystyczne, polerowane metalowe zbiorniki, aż do narodzin współczesnej generacji nowoczesnych klasyków.
W nowej limitowanej edycji, każdy z nowych zbiorników kolekcji Triumph Chrome otrzymał ręczne, nieskazitelne wykończenie w nowoczesnej chromowni Triumpha, gdzie doświadczona ekipa przez lata doprowadzała ten proces do perfekcji, pokrywając chromem ponad milion różnych części. Nowy obiekt została ostatnio opisany przez niezależnego, specjalistycznego konsultanta, jako „Standard Jubilerski”
Każdy z chromowanych zbiorników z kolekcji Triumph Chrome, w który zaopatrzone są modele Bonneville T120, Scrambler 1200, Bobber, Speedmaster, café racer Thruxton RS, jak i oba Rockety, reprezentuje poziom ręcznie wykonanego detailingu, polerki i wykończenia, który wymaga ponad 5 godzin więcej pracy, niż standardowe lakierowanie zbiornika.
Polerowanie to bezwzględna podstawa jakości i wykończenia kolekcji Chrome, gdzie nawet najmniejsza skaza lub niedoskonałość będzie widoczna. Podczas, gdy w standardowym zbiorniku polerka przed etapem nałożenia lakieru zajmuje ok. 20 minut, zbiorniki Chrome Edition wymagają 3 godzin polerowania - wszystko to wykonywane jest ręcznie w nowym warsztacie polerującym Triumpha, przez dedykowaną załogę składającą się z wysoko wykwalifikowanych rzemieślników.
Sam etap chromowania skupia się na pracy nad jednym zbiornikiem na raz, a realizacja całego procesu trwa ok. godzinę i 40 minut. Obejmuje to czyszczenie i płukanie ultrasoniczne, nałożenie trwałej niklowanej powłoki bazowej oraz nałożenie ostatecznej, ozdobnej powłoki z chromu. Wszystko to realizowane jest podczas jednego, nieprzerwanego procesu na najnowocześniejszej linii chromującej. Po skrupulatnym procesie kontroli chromowania, zbiornik przekazywany jest ekipie Triumpha odpowiedzialnej za lakierowanie.
W procesie lakierowania pierwszym etapem jest ręczne nakładanie maskowania z wykorzystaniem specjalnie z twardej żywicy maskownic, które dopasowują się do kształtu zbiornika. Jest to zadanie wymagające niewiarygodnych umiejętności, aby dokładnie odwzorować kształt maski i zabiera ono 7 razy więcej czasu, niż nałożenie maski na standardowy zbiornik. Następnie nakłada się specjalistyczną bazę, która zapewnia prawidłowe przyleganie powierzchni chromowanej. Kolejny etap to ponowna kontrola, przed przekazaniem zbiornika do ostatecznego lakierowania, gdzie kolor jest nakładany ręcznie w światowej klasy lakierni Triumpha. Ostatni etap rozpoczyna się usunięciem maski, kolejną kontrolą, po czym następuje kolejne polerowanie, dokładnie wygładzające połączenie lakieru i chromu, i wreszcie wykonywana jest ostateczna kontrola przed wydaniem zbiornika do montażu w motocyklu.
Zdobienie metalowych elementów w modelach Speed Twin 900, Scrambler 900 oraz Bonneville T100 to unikalny proces, który zespół Triumpha opracował w ciągu ostatnich 5 lat, wykorzystując cienkie metalowe grafiki. Specjalnie wyprodukowany w Japonii, ten nowoczesny chromowany materiał zdobniczy wymaga naprawdę zaawansowanego poziomu umiejętności w zakresie jego bezpiecznej obsługi i nakładania. Jedynie dwóch na świecie, doskonale wyszkolonych specjalistów Triumpha wykonuje to zadanie. Gdy metalowe elementy zostaną już nałożone na wypolerowaną, polakierowaną i poddaną kontroli bazę zbiornika, nakłada się cienką warstwę przejrzystego lakieru zabezpieczającego, tworzącego gładką i nieskazitelną powierzchnię, gotową do ostatecznego polerowania i kontroli.
Każdy z tych pięknych modeli z kolekcji Chrome, dostępnej w ofercie tylko przez rok, stanowi niezwykłe, nowe uzupełnienie kultowych serii Triumpha: Bonneville i Rocket.