
silnik
Triumph introduces its biggest update since becoming the Exclusive Engine Supplier for Moto2™ in 2019—a full race gearbox for the 2025 season. The key change is a new gearshift pattern where neutral is now positioned at the top and locked out, preventing riders from shifting through neutral during races, ensuring seamless performance.
This redesign features a new selector drum with revised tracks, optimizing gear engagement. The billet-machined components provide ideal mass and inertia, while a mechanical neutral lockout allows riders to shift freely between 1st and 6th gear. Neutral can only be engaged manually, ensuring precision for pitlane and start-line use. The gearbox is housed in a newly developed crankcase designed specifically for the 2025 Moto2™ engine.
WYŁĄCZNY DOSTAWCA SILNIKÓW
Nowy silnik klasy Moto2™ to opracowany specjalnie na potrzeby wyścigów trzycylindrowy silnik o pojemności 765 cm3 bazujący na jednostce napędowej wiodącego w swojej klasie motocykla Street Triple RS i wyposażony w ulepszenia, dzięki którym swobodniej oddycha i osiąga wyższe obroty od maszyn produkowanych seryjnie, a jego moc maksymalna to ponad 140 KM.
KOMPONENTY SILNIKA
KOMPONENTY SILNIKA
Silnik opracowano na podstawie jednostki napędowej o pojemności 765 cm3 wiodącego w swojej motocykla Street Triple RS firmy Triumph z uwzględnieniem szeregu wyścigowych modyfikacji wprowadzonych w wersji dla klasy Moto2™, aby bezpośrednio ulepszyć wydajność, w tym:
