SPRAWDZENIE
TESTY NOWEGO SILNIKA Moto2™
Prace rozwojowe firmy Triumph nad opracowaniem prototypu silnika Moto2™ zaczęły się w 2017 r.
Prototypowy silnik o pojemności 765 stworzono na podstawie jednostki napędowej wiodącego w swojej klasie motocykla Street Triple RS i poddano rozległemu programowi rozwoju fabrycznego w siedzibie głównej firmy Triumph Motorcycles w Hinckley zanim po raz pierwszy przetestowano go w warunkach torowych na torze MotorLand Aragón w Alcañiz, Hiszpania, w sierpniu 2017 r.
Wyczerpujące zespołowe testy i prace rozwojowe były kluczem do spektakularnego sukcesu prototypu Moto2™ firmy Triumph. Prezentujemy tutaj wgląd w jeden z najbardziej ekscytujących procesów rozwojowych w świecie wyścigów!
NIKT NIE SPOCZYWAŁ NA LAURACH
Po zakończeniu debiutanckiego sezonu firmy Triumph w 2019 r. kontynuowano prace rozwojowe, wykorzystując zebrane w ciągu całego roku dane. Ciężka praca firmy Triumph podczas okresu poza sezonem obejmowała głównie wykorzystanie pozyskanych danych oraz optymalizację każdego indywidualnego elementu.
Od tego momentu zespół skupił się na zmniejszeniu wymiarów i poprawie tolerancji, dzięki czemu firma Triumph złagodziła limit zbyt wysokich obrotów przy wrzucaniu niższego biegu na rok 2020. W połączeniu z korzyściami związanymi z posiadania danych obejmujących dwa lata korzystania z silników firmy Triumph, sezon 2021 okazuje się być jeszcze szybszy i bardziej wyrównany.
TESTY W PRACY — PIERWSZY SEZON
Najbardziej wymagający test trzycylindrowych silników firmy Triumph spoczywał w rękach kierowców, którzy przeprowadzili go w ogniu walki. Od pierwszego Grand Prix ery firmy Triumph w Katarze, w marcu 2019 r., trzycylindrowa moc silnika o pojemności 765 cm3 zrewolucjonizowała klasę Moto2™. Natychmiast pojawiła się świeża fala nowych rekordów, a w ekscytującym pierwszym wyścigu o zwycięstwie zdecydowało zaledwie 0,026 sekundy. Doszło do prawdziwego ponownego przebudzenia klasy Moto2™.
Zanim sezon się skończył, trzycylindrowe jednostki napędowe firmy Triumph o pojemności 765 cm3 umożliwiły nieskazitelne pokonanie ponad 60 000 okrążeń bez najmniejszych problemów i pokonanie ponad 300 000 km podczas wszystkich wyścigów. Co więcej, podczas niektórych z najbardziej wyrównanych wyścigów w historii tej klasy, firma Triumph doprowadziła do 16 nowych rekordów okrążeń w klasie Moto2™, w tym 12 najlepszych w historii okrążeń w tej kategorii oraz 18 nowych rekordów prędkości maksymalnej w 19 wyścigach, w tym pierwsze w historii osiągnięcie przez maszynę klasy Moto2™ prędkości maksymalnej większej niż 300 km/h.
19 listopada 2018 r. Podczas weekendu finałowego wyścigu klasy MotoGP™ w 2018 r. w Valencii, Hiszpania, firma Triumph Motorcycles razem z firmami Externpro, Magneti Marelli i Dorna ogłosiła znaczący wzrost mocy maksymalnej osiąganej przez silniki wyścigowe Moto2™ firmy Triumph w roku 2019.
TEST MODUŁU STERUJĄCEGO SILNIKA
Maj 2018 r. Następny ekscytujący etap programu silników Moto2™ firmy Triumph na rok 2019 obejmował testy pierwszego pełnego modułu sterującego silnika (ECU) udostępnionego przez firmę Magneti Marelli, dostawcę modułów ECU w klasie Moto2™.