US RACING
To ambitny projekt budować strukturę wyścigową od zera, ale Triumph jest w pełni zaangażowany by ścigać się w Supercrossie na nowym, zbudowanym od podstaw motocyklu. W 2024 roku, obok premiery nowego motocykla crossowego, po raz pierwszy w tym segmencie dla brytyjskiej marki, Triumph dołączy do rywalizacji w klasie 250 ccm w Mistrzostwach Świata SuperMotocross, serii na którą składa się AMA Supercross oraz AMA Pro Motocross. Biorąc pod uwagę wymogi homologacyjne, w tym fakt, że wszystkie komponenty motocykla muszą być ogólnodostępne na rynku, obydwie serie w naturalny sposób nakładają wysokie wymogi dla produkcyjnych pojazdów, tworząc wymagające, ale też idealne warunki do rozwijania off-roadowej gamy.
Triumph pozyskał doświadczenie globalnie rozpoznawalnych sportowców, takich jak Ricky Carmichael, bez dwóch zdań najlepszego zawodnika w historii amerykańskiego motocrossu z 9. tytułami AMA Supercross i 7. tytułami AMA Motocross, oraz wielokrotnego mistrza Ivana Tedesco. Obydwaj byli bardzo mocno zaangażowani w rozwój motocykla oraz programu wyścigowego. To, w połączeniu z doświadczeniem inżynieryjnym Triumpha, dba o przygotowanie projektu do wymogów nadchodzącego sezonu Supercross.
Początkowo dwóch zawodników będzie reprezentować amerykański oddział Triumph Racing, pod przewodnictwem ultra-doświadczonego Bobby Hewitta i Stephena Westfalla, razem z tuzami branży Davem Arnoldem i Dudleyem Crammondem. Amerykański zespół współpracuje blisko z programem wyścigowym Mistrzostw Świata zlokalizowanym w Belgi, dzieląc się danymi i pracując z inżynierami działu R&D z centrali w Hinckley, by zoptymalizować rozwój podczas wkraczania Triumpha w nową erę. Ambicje Triumpha będą kontynuowane wraz ze startem w klasie 450 w 2025 roku.
Supercross
Supercross to seria imprez rozgrywanych na stadionach w Stanach Zjednoczonych od stycznia do maja. Seria rozpoznawana jest na całym świecie i doceniana z powodu przygotowanych przez człowieka, technicznych torów, które są niesamowicie wyspecjalizowane i posiadają jedne z najtrudniejszych elementów dla zawodników: „whoopsy” i sekcje rytmiczne, będące synonimem sukcesu Supercrossu. Cała seria to 17. rund dla zawodników klasy 450SX ścigających się na motocyklach o pojemności 450 ccm, w trakcie gdy klasa 250SX podzielona jest na East Coast i West Coast, z 8. rundami dla wschodniego wybrzeża i 7. rundami dla zachodniego oraz dwoma łączonymi imprezami East/West pod koniec sezonu. Dodatkowo, wybrane imprezy posiadają status Triple Crown, podczas których rozgrywane są aż trzy wyścigi finałowe, w odróżnieniu do jednego finału w standardowej formule. Podczas imprez Triple Crown każdy z pojedynczych wyścigów to komplet punktów w serii dla zawodników oraz osobna punktacja za same wyścigi Triple Crown (trzy rundy dla klasy 450SX, dwie dla klasy 250SX).
Wyścigi Supercrossu najczęściej odbywają się w soboty, a zawodnicy muszą zakwalifikować się do „wieczornego show”. Zawodnicy zgrupowani są w dwie grupy kwalifikacyjne, a 40. najszybszych zawodników podczas mierzonych treningów kwalifikacyjnych przechodzi do głównych wyścigów. Sesje mierzone pozwalają także wybrać bramki podczas wyścigów kwalifikacyjnych (Heat race). Zawodnicy każdej z kategorii biorą udział w jednym z dwóch wyścigów kwalifikacyjnych, każdy z nich trwający 6 minut + jedno okrążenie. Dziewięciu zawodników z każdego wyścigu kwalifikacyjnego dostaje się do finału (Main Event), gdzie są 22 miejsca. Pozostali zawodnicy walczący o ostatnie cztery miejsca na maszynie startowej finałowego wyścigu biorą udział w wyścigu ostatniej szansy (Last Chance Qualifier), trwającym 5 minut + jedno okrążenie.
Główny wyścig klasy 250SX trwa 15 minut + jedno okrążenie, a wyścig klasy 450SX to 20 minut + jedno okrążenie. Punkty rozdawane są od 1. do 22. miejsca.
Pro-Motocross
Pro-Motocross rozgrywany jest na świeżym powietrzu i naturalnym terenie, na torach w Stanach Zjednoczonych podczas 11. rund serii. Dzięki skokom, sekcjom rytmicznym, bandom i zakrętom, oraz piaskowi i zróżnicowanemu podłoży, Motocross jest bardziej zbliżony do protoplasty sportów terenowych znanego jako „scrambling”. Format serii to: klasy podzielone są na dwie grupy podczas treningów wolnych, które trwają 15 minut per sesja. Trening startów poprzedza trening mierzony, podczas którego najlepszych 40. zawodników kwalifikuje się do popołudniowego ścigania. Ci, którym nie uda się zakwalifikować, mogą wziąć udział w wyścigu pocieszenia. Po okrążeniu zapoznawczym, klasy 250 i 450 mają przed sobą dwa wyścigi po 30 minut + 2 okrążenia, a łączny wynik wyłania zwycięzcę. W odróżnieniu od Mistrzostw Świata, wszystko odbywa się jednego dnia.
SuperMotocross Play-offs
Po zakończeniu 17. rund Supercrossu i 11. rund Pro-Motocrossu, rozpoczynają się play-offy Mistrzostw Świata SuperMotocross oraz, później, ich finał. TOP20 zawodników w łączonej punkcji serii Supercross i Pro-Motocross automatycznie kwalifikuje się do Mistrzostw Świata SuperMotocross, gdzie pula nagród przekracza 10 milionów dolarów. Finał SuperMotocrossu to 5,5 miliona dolarów puli nagród, z 1 milionem dolarów dla zwycięzcy klasy 450 ccm.
Wraz ze startem play-offów, punkty są zerowane dla obydwu z klas. Zawodnicy do play-offów dostają się na podstawie swoich wcześniejszych wyników, korzystając z punktacji Supercrossu. Oznacza to, że lider sezonu otrzyma 26 punktów, drugi zawodnik 23 punkty trzeci 21 punktów, czwarty 19 punktów i kolejni po jednym mniej, aż do 20. pozycji. Oznacza to, że wyniki z sezonu mają ogromny wpływ na pozycję w play-offach.
Pierwszy Play-off posiada standardową strukturę punktów dla topowej 22. zawodników, druga runda Play-off to podwójne punkty, a w trzeciej punktacja jest potrojona.
TOP20 zawodników automatycznie kwalifikuje się do imprez SuperMotocross, w trakcie gdy zawodnicy od 21. do 30. miejsca będą walczyć o dwie pozycje na bramkach podczas wyścigów ostatniej szansy. Format jest nowy na sezon 2023 i fani czekają z niecierpliwością by zobaczyć ściganie!