Jako wyłączny dostawca silników na potrzeby Mistrzostw Świata FIM Moto2™, firma Triumph Motorcycles zaopatruje wszystkie zespoły w podrasowane pod kątem wyścigów, trzycylindrowe silniki o pojemności 765 cm3, opracowane na podstawie wiodącej w swojej klasie jednostki napędowej motocykla Street Triple RS. Dzięki osiągnięciom pozwalającym silnikowi na swobodniejsze oddychanie i wchodzenie na wyższe obroty, moc maksymalna przekracza 140 KM (co oznacza wzrost o ponad 17% w stosunku do maszyny produkowanej seryjnie).
Doceniając zaciętą rywalizację i głębię talentów w Moto2, Triumph i Dorna równolegle z Mistrzostwami Świata organizują Triumph Triple Trophy, a zwycięzca otrzymuje na koniec sezonu własnego Triumpha Street Triple RS w unikatowym malowaniu.
Triumph wraz z MotoGP wybierają na podstawie wyjątkowych występów podczas każdego weekendu krótką listę trzech zawodników, a następnie kibice głosują na swoich faworytów w relacjach MotoGP na Instagramie. Nawiązując do silnika o pojemności 765 cm3 przyznaje się 7 punktów faworytowi kibiców, 6 punktów zawodnikowi z drugą największą liczbą głosów i 5 punktów zawodnikowi zajmującemu trzecie miejsce.
Sezon 2024 to szósty sezon, w którym Triumph napędza Moto2™ jako wyłączny dostawca silników.
W ciągu ostatnich pięciu, lat wciąż dopracowywany, trzycylindrowy silnik Triumpha o pojemności 765 cm3 na nowo zdefiniował kategorię, co pozwoliło na ciągłe bicie nowych rekordów okrążeń, w miarę jak maszyny napędzane przez Triumpha w Moto2, zbliżają się coraz bardziej do motocykli MotoGP. To sprawia, że Moto2 jest bardziej konkurencyjną serią niż kiedykolwiek i pomaga doładować kolejną generację supergwiazd MotoGP.

Sezon 2024 to szósty sezon, w którym Triumph napędza Moto2™ jako wyłączny dostawca silników.
W ciągu ostatnich pięciu, lat wciąż dopracowywany, trzycylindrowy silnik Triumpha o pojemności 765 cm3 na nowo zdefiniował kategorię, co pozwoliło na ciągłe bicie nowych rekordów okrążeń, w miarę jak maszyny napędzane przez Triumpha w Moto2, zbliżają się coraz bardziej do motocykli MotoGP. To sprawia, że Moto2 jest bardziej konkurencyjną serią niż kiedykolwiek i pomaga doładować kolejną generację supergwiazd MotoGP.

W 2023 roku Triumph napędził Moto2 do ustanowienia 23 nowych rekordów okrążeń i rekordów wszechczasów dzięki zwiększeniu obrotów, mocy i wydajności.
Dzięki szeregowi udoskonaleń wprowadzonych przez firmę Triumph w 2023 roku w trzycylindrowym silniku o pojemności 765 cm3, będą one teraz wytwarzać większą moc w całym zakresie obrotów, aż do wyższej granicy 14 400 obr./min (zwiększonej o 400 obr./min), aby móc zapewnić lepsze osiągi i przyspieszenie.
Większa moc i prędkość obrotowa silnika wymagały mocniejszych elementów, dlatego tłoki są wykonane z materiału wyższej jakości, a tłoczyska, zawory korbowe i sprężyny są zaprojektowane od nowa. Powiększono przepływ otworów wlotowych i zmieniono profile krzywek, co umożliwia większy przepływ mieszanki do komór spalania, ciśnienie i kompresja w cylindrze również zostały zwiększone.
Wszystko to daje kierowcom więcej możliwości, jeśli chodzi o proste i rzemiosło wyścigowe, a to prowadzi do większych szans na wyprzedzanie i jeszcze lepsze wyścigi.
Fermin Aldeguer przeszedł do historii swoim czwartym z rzędu zwycięstwem w finale sezonu 2023 w Walencji, stając się drugim zawodnikiem, który wygrał cztery wyścigi z rzędu w Moto2, zajmując 3. miejsce w Mistrzostwach Świata Moto2.
Tony Arbolino zakończył sezon 2023 na 2. miejscu. Włoch miał bardzo dobry początek sezonu i udowodnił, że jest mistrzem jazdy w deszczu, ale nie potrafił wykorzystać swojego wcześniejszego tytułu mistrzowskiego.
Mistrzem Moto2 w roku 2023 został Pedro Acosta, który w całym sezonie zdobył siedem zwycięstw i łącznie 14 miejsc na podium. Pobił także rekord największej liczby zwycięstw w erze Triumpha, mając ich na swoim koncie łącznie 10. Młody hiszpański zawodnik wkroczył z sensacją do MotoGP i już udowadnia swój talent w najważniejszej klasie.












