Skip to main content

 


Jako wyłączny dostawca silników na potrzeby Mistrzostw Świata FIM Moto2™, firma Triumph Motorcycles zaopatruje wszystkie zespoły w podrasowane pod kątem wyścigów trzycylindrowe silniki o pojemności 765 cm3, opracowane na podstawie wiodącej w swojej klasie jednostki napędowej motocykla Street Triple RS. Dzięki osiągnięciom pozwalającym silnikowi na swobodniejsze oddychanie i wchodzenie na wyższe obroty, moc maksymalna przekracza 140 KM (co oznacza wzrost o ponad 17% w stosunku do maszyny produkowanej seryjnie).

W świadomości niewielkich różnic pomiędzy konkurentami oraz wielkości talentów biorących udział w mistrzostwach Moto2, firmy Triumph i Dorna organizują również zawody Triumph Triple Trophy, które odbywają się równolegle do Mistrzostw Świata.

W uznaniu wyjątkowych osiągnięć w każdy weekend przyznawane są punkty dla kierowców, którzy osiągnęli najwyższą prędkość, zdobyli najlepszą pozycję na starcie oraz najszybciej pokonali jedno okrążenie.

 

2024 SEASON

The 2024 season marks the sixth season of Triumph powering Moto2™ as the Exclusive Engine Supplier.

During the last five years, the Triumph 765cc triple powerplant has redefined the category, with constant development seeing new lap records being broken all the time as we move the Triumph powered Moto2 machines even closer to MotoGP bikes. This makes Moto2 a more relevant feeder series than ever and helps to supercharge the next generation of MotoGP superstars.

2024 sees a shake up in the Triumph Triple Trophy as, for the first time, the winner will be chosen by the fans.

After each race, a panel representing Triumph and MotoGP will select a shortlist of three standout riders from the race weekend. Fans will then be able to vote for their favourite on the MotoGP Instagram channel.

The winner at the end of the season will receive a custom-liveried Triumph Street Triple RS,

 

 

2023 SEASON

Sezon Moto2 2023 to początek piątego sezonu Triumpha, w którym jest wyłącznym dostawcą silników w Moto2. W tym czasie trzycylindrowy silnik Triumph o pojemności 765 cm3 na nowo zdefiniował tę kategorię, ustanawiając rekord za rekordem okrążenia i pomagając wychować kolejną generację supergwiazd MotoGP.

Dzięki licznym ulepszeniom wprowadzonym przez Triumpha do trzycylindrowego silnika o pojemności 765 cm3, w 2023 roku silniki wytwarzają teraz większą moc w całym zakresie obrotów, aż do wyższego limitu 14 400 obr./min (zwiększonego o 400 obr./min), aby zapewnić lepsze osiągi i przyspieszenie.

Większa moc i prędkość obrotowa silnika wymagały mocniejszych elementów silnika, więc tłoki są wykonane z materiału wyższej jakości, a korbowody, zawory korbowe i sprężyny są nowe. Wyższe otwory wlotowe i zmienione profile krzywek umożliwiają zwiększony przepływ mieszanki do komór spalania, dodatkowo ciśnienie w cylindrze i stopień sprężania zostały zwiększone.

Wszystko to daje zawodnikom więcej, jeśli chodzi o linie i rzemiosło wyścigowe, co prowadzi do większych możliwości wyprzedzania i jeszcze ciekawszych wyścigów.

 

 

Sezon 2022

STREET TRIPLE Moto2™ EDITION - FIRST RIDE VALENCIA

GP legend Randy Mamola and the motorcycle media get up close and personal with the new Street Triple Moto2 edition at the Circuit Ricardo Tormo in Valencia.

Pedro Acosta wygrywa Grand Prix Walencji, a Augusto Fernandez wygrywa Mistrzostwa Świata 2022.

Nowy mistrz świata Moto2 zajął drugie miejsce i przypieczętował tytuł w wielkim stylu. Jego kolega z drużyny, Acosta, odniósł zwycięstwo w wyścigu, a zeszłoroczny zwycięzca wyścigu, Tony Arbolino, stanął na trzecim stopniu podium w tym dramatycznym finale sezonu, który był niesamowicie wyrównany.

 

Moto2 Triumph 2022

TRIUMPH TRIPLE TROPHY

W dniu wyścigu dwóch zawodników wciąż rywalizowało o trofeum Triumph Triple Trophy: Jeremy Alcoba i Celestino Vietti. Alonso Lopez zdobył sześć punktów za swoje rekordowe okrążenie, które dało mu pole position w sobotnich kwalifikacjach, zatem do zdobycia były już tylko punkty za najlepszy progres w wyścigu i najszybsze okrążenie.

Oznaczało to, że Jeremy Alcoba nadal znajdował się na szczycie tabeli Triumph Triple Trophy po imponujących sześciu startach, podczas których zdobył punkty za najlepszy progres w wyścigu, czterokrotnie wspinając się do góry o 10 miejsc.

Moto2 Triumph 2022

Sezon 2021

Mistrzostwa Świata Moto2 2021 Moto2 obfitowały w kolejne rekordy. Podczas gdy Triple Triumpha 765 cm³ nadal redefiniował klasę z kolejnymi 16 nowymi rekordami okrążeń, niezwykły Raul Fernandez ustanowił nowy rekord ośmiu zwycięstw w debiutanckim sezonie na swojej drodze do wygrania Triumph Triple Trophy. W dowód wdzięczności wręczył ojcu nagrodę Street Triple RS w wyjątkowym malowaniu, aby podziękować za wszystko, co zrobił, aby wesprzeć jego karierę.

Po trzecim ekscytującym sezonie Moto2 napędzanym przez Triumpha, Remy Gardner zdobył w ostatniej rundzie koronę Mistrzostw Świata 2021 z zaledwie czterema punktami przewagi.

 

Moto2 british gp race

Sezon 2020

W 2020 r. pobito osiem rekordów okrążeń, a Moto2™ Grand Prix wygrywało 7 różnych osób. Ustanowiono jedenaście zupełnie nowych rekordów okrążeń toru, w drobny mak roznosząc osiągnięcia przedefiniowane przez trzycylindrową moc silników Triumph o pojemności 765 cm3 w 2019 r.

Nowym Mistrzem Świata został Enea Bastianini, zdobywając koronę podczas walki, która rozstrzygnęła się dopiero podczas ostatniego wyścigu sezonu, w którym Luca Marini i Sam Lowes, kończący sezon na drugim i trzecim miejscu, zdobyli identyczną liczbę punktów. W ciągu skondensowanego sezonu obejmującego 15 rund, z których 14 (z wyjątkiem wyścigu otwierającego w Katarze) ściśnięto w zaledwie cztery bezlitosne miesiące, pokonano ponad 200 000 kilometrów.

Moto2 british GP 2020

Sezon 2019

Inauguracyjny rok firmy Triumph okazał się bijącym rekordy debiutem: w 19 wyścigach pokonano 16 rekordów okrążeń i 18 prędkości maksymalnych oraz po raz pierwszy osiągnięto prędkość maksymalną w klasie Moto2™ przekraczającą 300 km/h. Trzycylindrowa jednostka napędowa firmy Triumph o pojemności 765 cm3 spowodowała przedefiniowanie tej klasy.






Moto2 british GP 2019

SILNIK

Stworzony przez firmę Triumph trzycylindrowy silnik o pojemności 765 cm3 i mocy przekraczającej 140 KM jest wyłączną jednostką napędową stosowaną podczas Mistrzostw Świata Moto2™.

Triumph moto2 engine

 

 

TRIUMPH TRIPLE TROPHY

Aby uczcić wyrównanie konkurencji w klasie Moto2™, Triumph i Dorna organizują zawody „Triumph Triple Trophy #PoweredByTriumph”.

Triumph triple trophy street triple RS

 

 

BICIE REKORDÓW

Trzycylindrowy silnik firmy Triumph o pojemności 765 cm3 to pierwsza tak poważna zmiana w kategorii Moto2™ od 2019 r. i w dalszym ciągu rewolucjonizuje on tę klasę rozgrywek:

  • 14 różnych zwycięzców wyścigów
  • Rekordy okrążeń bito podczas 34 imprez, w tym rekordy, które pobito po raz pierwszy i ponownie rok za rokiem
  • Pierwsze w historii odnotowanie prędkości maksymalnej w kategorii Moto2 przekraczającej 300 km/h (w Mugello w 2019 r.).
  • A na wyspie Phillip Island ustanowiono nowy rekord prędkości wszechczasów kategorii Moto2 — 301,8 km/h
  • Ponad 650 000 km czystych wyścigów
Moto2 race 2021

 

 

STREET TRIPLE 765

Napędzany ewolucją silników wyścigowych Moto2™, aby uzyskać najwyższe osiągi oraz specyfikację, a także najlepsze prowadzenie gamy modeli Street Triple w historii.

Moto2 triumph triple trophy street triple RS trim

 

 

wyścigowy rodowód

Silnik Moto2™ reprezentuje kamień milowy w historii międzynarodowych wyścigów marki Triumph.

Od ponad 100 lat zwycięzcy wyścigów, rekordziści oraz idole torowi wybierają firmę Triumph.

Moto2 race

 

 

kolekcja odzieży

Uczcij wybór firmy Triumph na wyłącznego dostawcę silników dla wszystkich zespołów Mistrzostw świata FIM Moto2™, wybierając tę linię autentycznej, swobodnej odzieży.

Triumph moto2 clothing collection
Step

ZOSTAŃMY W KONTAKCIE

Podaj swój adres e-mail poniżej, a będziemy na bieżąco informować Cię o wyścigach - bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą.

Regulamin

Bardzo poważnie traktujemy naszą odpowiedzialność za przechowywanie danych. Firma Triumph zawsze szanowała i nadal będzie szanować dane, które przechowujemy na Twój temat.