Jako wyłączny dostawca silników na potrzeby Mistrzostw Świata FIM Moto2™, firma Triumph Motorcycles zaopatruje wszystkie zespoły w podrasowane pod kątem wyścigów trzycylindrowe silniki o pojemności 765 cm3, opracowane na podstawie wiodącej w swojej klasie jednostki napędowej motocykla Street Triple RS. Dzięki osiągnięciom pozwalającym silnikowi na swobodniejsze oddychanie i wchodzenie na wyższe obroty, moc maksymalna przekracza 140 KM (co oznacza wzrost o ponad 17% w stosunku do maszyny produkowanej seryjnie).
W świadomości niewielkich różnic pomiędzy konkurentami oraz wielkości talentów biorących udział w mistrzostwach Moto2, firmy Triumph i Dorna organizują również zawody Triumph Triple Trophy, które odbywają się równolegle do Mistrzostw Świata.
W uznaniu wyjątkowych osiągnięć w każdy weekend przyznawane są punkty dla kierowców, którzy osiągnęli najwyższą prędkość, zdobyli najlepszą pozycję na starcie oraz najszybciej pokonali jedno okrążenie.
The 2024 season marks the sixth season of Triumph powering Moto2™ as the Exclusive Engine Supplier.
During the last five years, the Triumph 765cc triple powerplant has redefined the category, with constant development seeing new lap records being broken all the time as we move the Triumph powered Moto2 machines even closer to MotoGP bikes. This makes Moto2 a more relevant feeder series than ever and helps to supercharge the next generation of MotoGP superstars.
2024 sees a shake up in the Triumph Triple Trophy as, for the first time, the winner will be chosen by the fans.
After each race, a panel representing Triumph and MotoGP will select a shortlist of three standout riders from the race weekend. Fans will then be able to vote for their favourite on the MotoGP Instagram channel.
The winner at the end of the season will receive a custom-liveried Triumph Street Triple RS,
Sezon Moto2 2023 to początek piątego sezonu Triumpha, w którym jest wyłącznym dostawcą silników w Moto2. W tym czasie trzycylindrowy silnik Triumph o pojemności 765 cm3 na nowo zdefiniował tę kategorię, ustanawiając rekord za rekordem okrążenia i pomagając wychować kolejną generację supergwiazd MotoGP.
Dzięki licznym ulepszeniom wprowadzonym przez Triumpha do trzycylindrowego silnika o pojemności 765 cm3, w 2023 roku silniki wytwarzają teraz większą moc w całym zakresie obrotów, aż do wyższego limitu 14 400 obr./min (zwiększonego o 400 obr./min), aby zapewnić lepsze osiągi i przyspieszenie.
Większa moc i prędkość obrotowa silnika wymagały mocniejszych elementów silnika, więc tłoki są wykonane z materiału wyższej jakości, a korbowody, zawory korbowe i sprężyny są nowe. Wyższe otwory wlotowe i zmienione profile krzywek umożliwiają zwiększony przepływ mieszanki do komór spalania, dodatkowo ciśnienie w cylindrze i stopień sprężania zostały zwiększone.
Wszystko to daje zawodnikom więcej, jeśli chodzi o linie i rzemiosło wyścigowe, co prowadzi do większych możliwości wyprzedzania i jeszcze ciekawszych wyścigów.