NASZE MOTOCYKLE
RODZINA BONNEVILLE
Prawdopodobnie najsłynniejsza nazwa w świecie motocykli, ostatni projekt Edwarda Turnera dla firmy Triumph w 1958 r. okazał się być prawdziwym arcydziełem. Był to Bonneville T120. Cechowała go niewiarygodna wydajność i idealne proporcje. Jest przez wiele osób uznawany za najdoskonalszego brytyjskiego klasyka.
Nazwany po ustanowionym przez firmę Triumph rekordzie prędkości na lądzie w 1956 r. (344 km/h), zainspirował zupełnie nowe pokolenie nastoletnich kierowców wyścigowych cafe racer i zyskał legendarną reputację opartą na fantastycznym działaniu. Dowiózł Johna Hartle do zwycięstwa podczas wyścigu Isle of Man TT i pobił rekordy w 1969 r., kiedy Malcolm Uphill pokonał na swoim Bonnie rekord średniej prędkości w trakcie jednego okrążenia (161 km/h).
Brytyjski klasyczny T100 został wprowadzony na rynek w 2002 r. i przywrócił kultową nazwę Bonneville pod postacią stylowego, łatwo prowadzącego się nowoczesnego customa uznanego za fantastyczną maszynę uniwersalną. W pewnym stopniu, dzięki motocyklowej pasji dumnych właścicieli , T100 odegrał kluczową rolę w narodzinach sceny nowoczesnych customów.
T100 był pierwszym motocyklem Bonneville wyposażonym we wtrysk paliwa i chłodzenie cieczą, dzięki czemu wprowadził klasycznego Bonnie z gaźnikiem w świat nowoczesności. W 2017 r. przeszedł ponowną transformację, kiedy wyposażono go w szereg najnowocześniejszych funkcji technologicznych oraz zupełnie nowe podwozie zbudowane z myślą o inspirujących pewnością parametrach jezdnych. Wyposażone w silnik o pojemności 900 cm3 motocykle Bonneville T100 i T100 Black są najbardziej dostępnymi i zaawansowanymi motocyklami Bonnevilles, jakie kiedykolwiek stworzono.
Dla wielu osób samo słowo „scrambler” przywołuje na myśl kultowy obraz Steve'a McQueen’a na motocyklu Bonneville z silnikiem o pojemności 650 cm3. Bazując na tym offroadowym rodowodzie oraz modelu TR6 Trophy z lat 60. XX wieku, firma Triumph stworzyła w 2006 r. nowoczesny model Scrambler produkowany seryjnie.
Triumph Scrambler to jedna z naszych najbardziej pożądanych konfiguracji, która stała się papierkiem lakmusowym dla wszystkich pozostałych modeli. Nowoczesny Scrambler to motocykl o ogromnej popularności, którą zapewniły mu podróż przez Amazonię Davida Beckhama oraz szeregi miłośników personalizacji swoich maszyn na całym świecie.
Ponownie wprowadzone w 2004 oraz na nowo w 2016 r., motocykle Thruxtons to najdoskonalsze osiągnięcie w dziedzinie nowoczesnych, klasycznych motocykli typu cafe racer.
Pierwszy Thruxton był zmodyfikowanym pod kątem wyścigów motocyklem T120, który zaprezentowano w 1964 r. (i których wyprodukowano zaledwie 49). Dealerzy nie wystawiali ich na sprzedaż dla ogółu odbiorców, a zamiast tego oferowali je znanym, lokalnym kierowcom wyścigowym. Ci z kolei sprawili, podczas takich imprez jak Isle of Man czy Thruxton 500, że najszybszy stał się jeszcze szybszy.
Mówi się, że od kiedy tylko powstały motocykle, ktoś zaczął się na nich ścigać. Bonneville, będąc w swoim czasie najszybszym dostępnym motocyklem, był optymalnym wyborem do wyścigów Isle of Man TT i Thruxton 500. Odbywające się zasadniczo na torze Thruxton, długodystansowe wyścigi Thruxton na 500 mil (805 km) stanowiły idealną okazję dla brytyjskich producentów do przetestowania swoich maszyn. Firma Triumph odniosła na tym polu wiele sukcesów, m.in. sięgając po wszystkie trzy pierwsze miejsca w 1969 r.
Wprowadzeniu na rynek niewielu motocykli towarzyszył taki zamęt i harmider, jak w przypadku motocykli Bobber. Była to maszyna, którą każdy chciał mieć na własność i wkrótce od wprowadzenia w 2016 r. Bobber stał się najszybciej sprzedającym się motocyklem firmy Triumph w historii.
Jednakże pochodzenie tego motocykla sięga nawet ponad 60 lat wstecz. Jego charakterystyczna stylistyka czerpie garściami z powojennej amerykańskiej tradycji, co pomogło w przekształceniu motocykla Bobber w nowoczesną ikonę.
Konstrukcja z obniżoną kierownicą i jednym siedzeniem powróciła w chwale w późnych latach 2000. Przewińmy do dnia dzisiejszego, a z całą pewnością na każdych targach motocyklowych znajdą się maszyny w stylu Bobbera. Triumph jako pierwsza poważna marka motocyklowa udostępniła produkowanego seryjnie Bobbera, co dało prawdziwego Bobbera — w połączeniu z mnóstwem opcji personalizacji — klientom, którzy nie byli skorzy do własnoręcznego ociosania produkowanych fabrycznie maszyn.
Prawdziwy Brytyjczyk z amerykańskim charakterem — motocykl Speedmaster naśladuje dziedzictwo amerykańskich motocykli typu Cruiser oraz personalizujących je miłośników, którzy od lat 50. XX wieku tworzyli prawdziwie niepowtarzalne motocykle firmy Triumph.
Do rodziny motocykli Bonneville wprowadzono model 2018 Speedmaster, który bazuje na modelu Bobber, lecz oferuje bardziej zrelaksowany styl jazdy. A ponadto mogą na nim jechać dwie osoby na raz.
Dzisiejsza oferta motocykli typu Modern Classic jest najbardziej zróżnicowana w historii. Każdy z nich cechuje ta sama jakość działania, konstrukcji, projektu i wykonania.
Serię zapoczątkowano w 2001 r. nowym motocyklem Bonneville. Firma Triumph przejęła styl oryginalnych motocykli Bonneville i zmodernizowała technologię oraz sposób wykonania w celu stworzenia przepięknego, nowoczesnego motocyklu o prawdziwym charakterze.
Seria nowoczesnych klasyków aktualnie obejmuje następujące modele:
- Bonneville Bobber
- Bonneville Speedmaster
- Bonneville T100
- Bonneville T120
- Scrambler
- Street Cup
- Street Scrambler
- Street Twin
- Thruxton
TRIUMPH FACTORY CUSTOM
MODERN CLASSIC
ADVENTURE
PERFORMANCE STREET
PERFORMANCE STREET
SUPERSPORT