TIGER 900
SILNIK TIGERA 900
Bliższe spojrzenie na silnik i potencjał motocykli ustanawiających nowy standard w kategorii adventure.
W styczniu 2018 roku prototyp Tigera firmy Triumph wziął udział w wyczerpującym wyścigu PanAfrica Rally, w którym – po pokonaniu najbardziej niegościnnych terenów na kuli ziemskiej – zdobył srebrny medal w klasie maxi-trail tego pustynnego wyścigu, a był to dopiero jego debiut.
Ten historyczny sukces stanowił ważny punkt w programie rozwoju nowego Tigera 900 i jego zupełnie nowego silnika. Był to również fantastyczny spektakl możliwości udoskonalonego, trzycylindrowego silnika 900 cm3, innowacyjnej technologii, niezawodności motocykla, jego wszechstronności i zwinności, dzięki którym bez wahania można sprostać każdej przygodzie.
SILNIK TIGERA 900 cm3
MOC TRZYCYLINDROWEGO SILNIKA
Dzięki pojemności podwyższonej do 900 cm3 i innowacyjnej konfiguracji ten zupełnie nowy silnik Tigera 900 dostarcza większą moc w całym zakresie obrotów, z mocą maksymalną 95 KM (70 kW) przy 8750 obr./min., co oznacza wzrost o 9% na średnich obrotach w porównaniu z poprzednią generacją. Moment obrotowy również znacząco wzrósł, osiągając maksymalną wartość 87 Nm przy 7250 obr./min., co oznacza ogromny – o 10% - wzrost w porównaniu z wcześniejszym modelem.
W nowym trzycylindrowym silniku o pojemności 900 cm3 zastosowano nowe tuleje „syjamskie”, które pozwalają na zwiększenie pojemności skokowej i momentu obrotowego, nowy wał korbowy, który poprawia charakter i dźwięk silnika, nowy wałek wyrównoważający, który zarządza nową kolejnością zapłonu, oraz nowe wałki rozrządu, tłoki i korbowody.
NOWA KOLEJNOŚĆ ZAPŁONU
Zupełnie nowy silnik 900 cm3 o podwyższonej pojemności i lepszych osiągach spełnia teraz wszystkie wymogi normy Euro 5, a nowa, niespotykana kolejność zapłonu – 1, 3, 2 – nadaje mu charakteru i „feelingu”.
Rezultatem tego jest piękny dźwięk dolotowy, lepsze wyczucie motocykla, charakterystyczny gang silnika, doskonałe wyczucie przepustnicy i większy ciąg już na niskich obrotach.
Pod względem charakteru działania przepustnicy i odgłosu pracy na niskich obrotach silnikowi blisko do dwucylindrowców, lecz zachowuje moment obrotowy i osiągi w zakresie średnich i najwyższych obrotów charakterystyczne dla silników trzycylindrowych.
DOZNANIA Z JAZDY
Wszystkie modele Tigera 900 wyposażone są w sprzęgło Slip and Assist, które wymaga mniej wysiłku przy operowaniu dźwignią sprzęgła, a przez to przyczynia się do redukcji zmęczenia motocyklisty. Dzięki niemu komfort jazdy na Tigerze 900 jest jeszcze większy, gdyż pokonywanie długich tras, podobnie jak jazda w ruchu miejskim, jest dużo łatwiejsze. Pomniejszona obudowa sprzęgła umożliwia również stworzenie węższej konstrukcji silnika.
Podwójna chłodnica o zupełnie nowej budowie zapewnia sprawniejsze chłodzenie, jak również lepszy przepływ powietrza, dzięki czemu kierowca nie jest narażony na działanie wysokich temperatur. Poza tym chłodnica o zoptymalizowanej masie wymaga użycia mniejszej ilości płynu chłodzącego. Dostęp do filtra powietrza w zupełnie nowym układzie wlotu powietrza jest teraz łatwiejszy, a niższe usytuowanie silnika przyczynia się do obniżenia środka ciężkości motocykla, co ma korzystny wpływ na łatwość prowadzenia i zachowanie równowagi przy małych prędkościach. Te zmiany radykalnie poprawiły wrażenia z jazdy motocyklami z całej nowej gamy Tigera 900.
POTENCJAŁ TIGERA 900
Nowe nadwozie o zoptymalizowanej masie
Lżejsze o 5 kg w porównaniu z poprzednią generacją. Dzięki zastosowaniu lekkiej ramy modułowej (składającej się z lżejszej stalowej ramy kratownicowej ze śrubowo mocowaną ramą pomocniczą i śrubowo mocowanymi uchwytami), nowego lżejszego silnika oraz zawieszenia i hamulców o wysokiej specyfikacji nowy Tiger 900 jest synonimem ważnej zmiany pod względem jakości prowadzenia i zwinności. Skorygowano środek ciężkości wszystkich motocykli – przesunięto go o 40 mm w przód i obniżono o 20 mm, co skutkuje lepszym rozłożeniem ciężaru na przednie i tylne koło i łatwiejszym utrzymaniem równowagi przy małych prędkościach w każdych warunkach jazdy. We wszystkich modelach nowego Tigera 900 zachowano doskonały prześwit pod pojazdem.
Zawieszenie Tiger 900 GT
Motocykle z serii GT posiadają zaawansowane układy zawieszenia, które sprostają wszystkim możliwym wyzwaniom na drodze, zarówno podczas prawdziwie dalekich wojaży, jak i w ruchu miejskim. Obydwa modele GT wyposażono w nowe wysokiej jakości zawieszenie Marzocchi 45 mm typu upside-down z możliwością ręcznej regulacji kompresji i tłumienia odbicia, o 180 mm skoku przedniego koła. Tylne zawieszenie GT o 170 mm skoku koła wyposażono w ręczny mechanizm regulacji wstępnego obciążenia i amortyzacji, natomiast GT Pro ma RSU z gazem sprężonym, również o 170 mm skoku koła, z elektroniczną regulacją wstępnego obciążenia i tłumienia odbicia. Skok tylnego koła w wersji GT Low wynosi 151 mm.
Zawieszenie Tiger 900 Rally
Motocykle z serii Rally wyposażono w specjalnie dla nich zaprojektowany układ zawieszenia. Dzięki nowym najwyższej jakości i specyfikacji widelcom Showa o 240 mm skoku koła, z pełną regulacją wstępnego obciążenia, sprężania i tłumienia odbicia, motocykl jest gotowy na off-roadowe szaleństwa. Tylne zawieszenie Showa o 230 mm skoku koła, z RSU z gazem sprężonym, można w pełni regulować pod kątem wstępnego obciążenia, sprężania i amortyzacji odbicia. Wszystkie te rozwiązania opracowano z myślą o dostarczeniu najlepszego potencjału w segmencie motocykli wyprawowych wagi średniej.
Wiodące w swojej kategorii hamulce Brembo Stylema
Wszystkie modele nowej rodziny Tiger 900 wyposażone są w hamulce o najwyższej specyfikacji. W tych lekkich, kompaktowych i precyzyjnie wyprofilowanych hamulcach o wysokiej skuteczności Brembo Stylema® zmniejszono przestrzeń wokół tłoków i klocków hamulcowych, dzięki czemu zredukowano objętość płynu hamulcowego, co przekłada się na szybszą reakcję hamulców. Dodatkowo dzięki zwiększonemu przepływowi powietrza wokół klocków hamulcowych następuje szybsze chłodzenie zacisków, co korzystnie wpływa na ich skuteczność.
Wartość dodana
Zupełnie nowe regulowane owiewki stanowią wyposażenie standardowe motocykli rodziny Tiger 900, a zaprojektowano je z myślą o doskonałej ochronie przed wiatrem w każdych warunkach pogodowych. Prosta regulacja jedną ręką umożliwia zmianę ustawienia szyby, aby osłonić kierowcę i pasażera od pędu powietrza, przy jednoczesnym zachowaniu dynamicznej sylwetki motocykla. Dodatkowo nowy, większy zbiornik paliwa o pojemności 20 litrów pozwala na jeszcze dalsze podróże.
REGULOWANA WYSOKOŚĆ SIEDZISKA
Wszystkie modele Tiger 900 wyposażono w 2-stopniowy mechanizm łatwej regulacji siedziska, umożliwiający zmianę wysokości fotela o 20 mm i dostosowanie go do preferencji kierowcy. Wysokość siedziska w modelach Tiger 900, GT i GT Pro wynosi 810–830 mm, podczas gdy w przypadku Rally i Rally Pro jest to 850–870 mm.
Dostępność wersji Low
W specjalnie zaprojektowanej wersji LRH Tigera 900 GT siedzisko obniżono o 50 mm w stosunku do wersji standardowej. Uzyskano to dzięki bardzo wielu współzależnym modyfikacjom, w skład których wchodzą specjalnie zaprojektowane widelce i RSU z precyzyjnie dostrojonym układem zawieszenia. Wersję o obniżonej wysokości siedziska, podobnie jak wszystkie modele Tiger 900, dodatkowo wyposażono w mechanizm regulacji wysokości siedziska o kolejne 20 mm, co oznacza, że w modelu Tiger 900 GT Low można ją regulować w zakresie 760–780 mm.
MOTOCYKL DLA POSIADACZY PRAWA JAZDY A2
We wszystkich modelach Tiger 900 GT i Rally można zamontować zestaw dostosowujący je do ograniczeń związanych z prawem jazdy A2 dostępny w naszych autoryzowanych serwisach. Obejmuje on specjalnie zaprojektowany ogranicznik przepustnicy i regulację silnika, które zmniejszają jego moc do 35 kW / 47 KM. Pełną moc silnika można z łatwością przywrócić w serwisie, jeśli zajdzie taka potrzeba.