01
DLACZEGO FIRMA TRIUMPH?
Napędza nas pasja tworzenia najlepszych motocykli na świecie.
Nigdy nie stoimy w miejscu, zawsze dążymy do optymalnego wykorzystywania wszystkich naszych umiejętności dla dobra naszych kierowców. Konstruowanie kultowych motocykli celebrujących naszą przeszłość, a jednocześnie wykorzystujących rozwiązania przyszłości za pośrednictwem śmiałych konstrukcji, oryginalnej stylistyki, celowych rozwiązań technicznych oraz prawdziwego zamiłowania do jazdy.
Zawsze skupiamy się na zagwarantowaniu pełnego pakietu wrażeń związanych z jazdą poprzez tworzenie motocykli zawierających idealną równowagę mocy, właściwości jezdnych i stylu, które całkowicie angażują kierowcę i wydobywają z niego to, co najlepsze.
Jest to nasza pasja i nasza obsesja.
Dążymy do tego samego, co nasi kierowcy: PERFEKCYJNEJ JAZDY.
Nick Bloor
CEO Triumph Motorcycles
WSZYSCY PRACOWNICY FIRMY TRIUMPH PRAGNĄ TWORZYĆ NAJLEPSZE MOTOCYKLE NA ŚWIECIE
PRECYZJA, WYKONANIE I ROZWIĄZANIA TECHNICZNE FIRMY TRIUMPH
Od koncepcji i projektu, poprzez prace techniczne, testy i produkcję — zapewnienie kompletnych wrażeń związanych z jazdą to nasza pasja i nasza obsesja
02
NASZE MOTOCYKLE
HISTORIA NASZYCH SŁYNNYCH SERII
TRIUMPH FACTORY CUSTOM
MODERN CLASSIC
ADVENTURE
PERFORMANCE STREET
PERFORMANCE STREET
SUPERSPORT
TFC
TFC
TRIUMPH FACTORY CUSTOM (TFC)
W 2019 r. firma Triumph zaprezentowała nową limitowaną edycję customowych motocykli klasy ultra-premium reprezentujących szczytowe osiągnięcie w dziedzinie projektowania, wydajności, specyfikacji i wykończenia ręcznie produkowanych customowych motocykli.
Motocykle TFC stworzono z myślą o uzyskaniu jeszcze wyższej wydajności, z wyposażeniem o bogatszej specyfikacji, najnowocześniejszymi technologiami i innowacjami technicznymi, dzięki czemu są to najpiękniejsze i najbardziej ekskluzywne z wyprodukowanych do tej pory maszyn.
TFC
TFC
THRUXTON TFC
Thruxton TFC to pierwszy z wprowadzonych na rynek fabrycznych customów firmy Triumph. Jest to uczczenie możliwości brytyjskiej myśli technicznej, która spowodowała wypełnienie po brzegi tego nowoczesnego klasyka typu Café racer jeszcze większą mocą, wydajnością oraz wiodącym w swojej kategorii wyposażeniem.
Ten ultrarzadki model TFC z innowacjami projektowymi i pochodzącymi z górnej półki technologiami dla kierowcy cechują wyjątkowe parametry jezdne oraz niezwykle bogate, pierwotne brzmienie brytyjskiego silnika dwurzędowego oraz moc maksymalna i moment obrotowy większe, niż w jakimkolwiek innym motocyklu Thruxton.
TFC
TFC
ROCKET 3 TFC
Od samego początku niewiarygodny model Rocket firmy Triumph utrzymał swój status jako oryginalnej legendy świata motocykli. Pomimo tego, zaprezentowany w 2019 r. model Rocket 3 TFC jeszcze wyżej wynosi punkt odniesienia mocy, momentu obrotowego, wydajności, możliwości i stylu, dzięki czemu uzyskano spektakularną, nową maszynę o zapierających dech w piersiach możliwościach i wydajności.
Serię Rocket 3 TFC ograniczono do zaledwie 750 ponumerowanych maszyn. Dzięki największemu na świecie silnikowi trójrzędowemu o pojemności 2500 cm3 i momentowi obrotowemu bijącemu rekordy świata, jest to wyrafinowane arcydzieło brytyjskiej myśli technicznej, po brzegi wypełnione dominującymi w swojej kategorii technologiami gwarantującymi fantastyczne prowadzenie oraz niespotykany do tej pory charakter drogowy.
TFC
TFC
BOBBER TFC
Trzeci motocykl TFC zostanie wprowadzony na rynek w 2020 r. i jest to absolutnie niepowtarzalny, prawdziwie specjalny i absolutnie przepiękny customowy Bonneville Bobber — motocykl, który ogromnie skorzystał na przeprowadzonej modernizacji silnika, który teraz ma znacznie wyższą moc maksymalną oraz moment obrotowy, wyjątkowe brzmienie i bardziej charakterystyczną osobowość.
Oprócz customowego wykończenia klasy premium obejmującego nadwozie z włókna węglowego oraz styl ze zredukowaną tylną częścią w celu uzyskania czystszej sylwetki, motocykl Bobber TFC posiada szereg dodatkowych, ekskluzywnych cech i unikatowych detali o wysokiej wartości, a do wykończenia zastosowano absolutnie niepowtarzalne połączenie lakierów klasy premium TF „Carbon Black” (Zwęglona czerń) i „Matt Carbon Black” (Matowa zwęglona czerń).
Bonneville
Bonneville
RODZINA BONNEVILLE
Motocykle serii Bonneville od zawsze były pionierami. Model 120 wprowadzono do sprzedaży w 1959 r. i był on ostatnim, produkowanym seryjnie motocyklem firmy Triumph zaprojektowanym przez Edwarda Turnera. Stworzył silny, pełny mocy motocykl pasujący do wyścigów drogowych, długodystansowych, po torze płaskim, wyścigów na czas, motokrosowych oraz zwykłych przejażdżek. Nazwano go po słonych równinach, gdzie Triumph Thunderbird ustanowił rekord świata w dziedzinie prędkości, osiągając w 1956 r. 344 km/h, a „120” w nazwie sugerowało, że jest w stanie osiągnąć prędkość 120 mil na godzinę.
Bonneville
Bonneville
RODZINA BONNEVILLE
Dzisiaj dostępnych jest wiele iteracji modelu Bonneville: Scrambler, Thruxton, Bobber, Speedmaster oraz T100 i T120. Każda z nich posiada swoją własną, charakterystyczną osobowość oraz oryginalne parametry i nieprzebrane rzesze fanów na całym świecie.
Bonneville
Bonneville
RODZINA BONNEVILLE
Niedawno w rodzinie Bonneville wprowadzono ekscytujące modernizacje i usprawnienia. Ulepszony Street Scrambler to nowy wymiar wydajności, możliwości, komfortu i stylu tego jednego z najbardziej dostępnych i łatwo się prowadzących nowoczesnych klasyków firmy Triumph. Ewolucję legendarnego cafe racera Thruxton obejmuje model RS o bogatszym wyposażeniu, który generuje jeszcze większą moc, jeszcze lepiej się prowadzi i ma bardziej współczesny styl.
Bonneville
Bonneville
RODZINA BONNEVILLE
Ponadto do linii nowoczesnych klasyków firmy Triumph dołączyły dwie zupełnie nowe maszyny: Speed Twin to możliwości nowoczesnego customa następnej generacji oraz zupełnie nowy standard w dziedzinie dynamicznej jazdy, a Scrambler 1200 to definiujący swoją kategorię motocykl po podwójnym przeznaczeniu, który jest wszystkim, czego potrzebujesz, aby uzyskać maksimum radości z jazdy na najbardziej ekscytującym poziomie po drogach utwardzonych, jak i w warunkach offroadowych.
Tiger
Tiger
ORYGINALNA PRZYGODA
Historia modelu Triumph Tiger sięga ponad 80 lat wstecz i jest dłuższa nawet od historii kultowego Bonneville. Jest dłuższa niż historia jakiejkolwiek innej marki i naszpikowana najróżniejszymi przygodami. Od lat 30. XX wieku marka Tiger była utożsamiana z prawdziwymi możliwościami dwojakiego zastosowania: do jazdy offroadowej oraz podróży po drogach utwardzonych.
Image source: Unknown
Tiger
Tiger
POCZĄTEK
Motocykle Tiger, których produkcja rozpoczęła się w 1936 r., były jednocylindrowymi wołami roboczymi. Chociaż były wykorzystywane praktycznie w każdym celu, od wyścigów po codzienny transport, powiązanie ich z wymagającymi zastosowaniami nadeszło bardzo szybko — a wszystkie z nich przetestował Harold Perry, kierowca testowy motocykli. Wczesne wersje motocykli Tiger były również często wybierane przez wielu uczestników wyścigów ISDT (International Six Days Trial, Drużynowe Mistrzostwa Świata Zespołów Narodowych, tzw. Sześciodniówka) we wczesnych latach 60. XX wieku i od pierwszego razu zwyciężały we wszystkich trzech klasach. W momencie rozpoczęcia II Wojny Światowej przeprojektowano Tigera, aby stał się wytrzymałym motocyklem stosowanym z wyboru przez wojsko.
Tiger
Tiger
WYBÓR TEDA SIMONA
Motocykl sportowy o wysokiej na ten czas mocy (wprowadzony na rynek w 1939 r.), Tiger 100 był fantastyczną, uniwersalną maszyną. Kuloodporna konstrukcja (według standardów 1939 r.) oraz niezwykle imponujące osiągi zapewniane przez silnik o pojemności 498 cm3 uczyniły z niego idealną maszynę do przewożenia towarów i pokonywania długich dystansów.
Był to również motocykl używany z wyboru przez pioniera, „ojca chrzestnego przygody”, Teda Simona podczas jego podróży dookoła świata w 1973 r.
Image Source: http://jupiterstravellers.org
Tiger
Tiger
TIGER XR — MAKSIMUM PRZYGODY KAŻDEGO DNIA
Motocykle Tiger firmy Triumph reprezentują szczytowe osiągnięcie w dziedzinie możliwości przygodowych, technologii oraz stylu. Ukierunkowana na jazdę po drogach seria motocykli Tiger XR skupia się przede wszystkim na możliwościach jazdy długodystansowej z zachowaniem komfortu i nieokiełznanej radości. Niezależnie od tego, czy szukasz maszyny do dojazdów do pracy, czy też podróży od wybrzeża do wybrzeża, trzycylindrowy silnik motocykla Tiger z łatwością pokona każdy dystans. Teraz są wyposażone w najnowocześniejszą technologię oraz potężne silniki o pojemności 800 i 1200 cm3. Nowa generacja motocykli Tiger ponownie ustala punkt odniesienia dla innych maszyn.
Tiger
Tiger
TIGER XC — NAJDOSKONALSZA MASZYNA DO PRZYGÓD NA WSZYSTKICH DROGACH
Idąc w ślady oryginalnych offroadowych Tigerów, linia XC maszyn o dwojakim zastosowaniu skupia się na zjeżdżaniu z utartych dróg. Stanowiący ukoronowanie serii model XCA ukierunkowany na jazdę offroadową jest wyposażony we wszystkie najnowsze narzędzia, dzięki czemu jest motocyklem przygodowym ustalającym nowy punkt odniesienia. W pełni regulowane zawieszenie, zaawansowane tryby jazdy oraz natychmiastowa odpowiedź systemu Ride-By-Wire z mnóstwem mocy na niskich obrotach — motocykle 800 i 1200 XCA to fantastyczne maszyny do jazdy w warunkach terenowych.
Tiger
Tiger
TIGER 900
Tego zupełnie nowego Tigera wprowadzono na rynek w 2019 r. i od razu dołączył do olśniewającej linii motocykli firmy Triumph przeznaczonych do przeżywania przygód. Tiger 900 reprezentuje gigantyczny skok w dziedzinie możliwości i obejmuje dwie oddzielne linie: GT, reprezentującą motocykle drogowe w pełni wyposażone pod kątem jazdy na długich dystansach oraz Tiger 900 Rally stworzoną z myślą o maksymalnych przygodach w warunkach offroadowych przy zachowaniu komfortu całodziennej jazdy.
Street Triple
Street Triple
UZALEŻNIAJĄCY. ZWINNY. INTUICYJNY.
Pierwszy motocykl Street Triple wprowadzono na rynek w 2007 r. i od razu zmienił on zasady gry dzięki ekscytującej wydajności oraz brzmieniu trzycylindrowego silnika — przejętego z równie kreującego zasady gry motocykla Daytona 675. Lekki, szybki, pełen frajdy, zwrotny i stylowy — od razu okazał się bezkonkurencyjny i odniósł natychmiastowy sukces. Z wprowadzeniem pierwszego modelu R w 2009 r. oraz dzisiejszych, wiodących w swojej kategorii i wprowadzonych w 2017 r., modeli S, R i RS, które są po brzegi naszpikowane nowinkami technologicznymi, motocykl Street Triple w dalszym ciągu ustala punkt odniesienia dla uzależniających i intuicyjnych motocykli ulicznych o wysokiej mocy.
Street Triple
Street Triple
NAJWYŻSZA WYDAJNOŚĆ
Naszpikowany funkcjami należnymi bogatej specyfikacji, motocykl Street Triple R jest wyposażony w pełni regulowane zawieszenie Showa, radialne hamulce Brembo M4.32 Monobloc, wielokolorowe wskaźniki TFT oraz tryby jazdy i trzycylindrowy silnik o pojemności 756 cm3 i mocy 118 KM. Nowoczesny Street Triple RS wrażeń dzięki ogólnie bogatszej specyfikacji oraz niewiarygodnej mocy 123 KM przy użyciu tego samego silnika o pojemności 765 cm3, który będzie napędzać mistrzostwa Moto2 od 2019 r. Moc leży u podstaw motocykla Street Triple.
Street Triple
Street Triple
WSZECHSTRONNY, POPULARNY, ROZPOZNAWALNY NA PIERWSZY RZUT OKA
Dzięki wiodącym w swojej klasie możliwościom, łatwej dostępności siedzenia oraz brzmieniu i charakterowi trzycylindrowego silnika motocykl Street Triple jest jednym z najbardziej pokochanych i najlepiej sprzedających się motocykli firmy Triumph. Dzięki możliwości wyboru jednego z trzech modeli, S — idealnej maszyny uniwersalnej, R — bardziej ukierunkowanego ulicznego wojownika oraz najbogatszej wersji RS — broni na tor i ulice, plus jeszcze dostępniejszej wersji modelu R z obniżonym zawieszeniem oraz wersji modelu S przeznaczonej dla osób z ograniczonym prawem jazdy (Europa i Australia), znajdzie się motocykl Street Triple dostosowany do każdej jazdy i każdego kierowcy.
Street Triple
Street Triple
ZUPEŁNIE NOWA SERIA STREET TRIPLE
Nowy model RS stanowi zwieńczenie niedawno zaktualizowanej serii Street Triple. Ma on teraz jeszcze agresywniejszy charakter, ulepszone technologie, nowy, sportowy styl i wiodący w swojej klasie standard wykończenia.
Zawierający najbogatsze wyposażenie model RS wprowadzono na rynek w 2019 r. Jest to najlżejszy motocykl w swojej klasie, a wprowadzone poważne modernizacje wydajnościowe jego trójrzędowego silnika o pojemności 765 cm3 pozwoliły uzyskać 9% wzrost mocy i momentu obrotowego, dzięki czemu zyskał on miano najwydajniejszego motocykla ulicznego firmy Triumph („Ultimate Performance Street”).
Speed Triple
Speed Triple
NIE BIERZ JEŃCÓW
Charakter. Gdyby trzeba było użyć jednego słowa do opisania motocykla Speed Triple, chyba byłoby to najtrafniejsze określenie. Roadster klasy Naked z obniżonym tyłem oraz mocą i wydajnością sportowego motocykla, Speed Triple wprowadzono na rynek w 1994 r., kiedy to zainspirował nową generację kierowców oraz wprowadził termin „fabrycznie produkowanych motocykli klasy Streetfighter”. Dzięki takiej samej podstawie, jak w motocyklu Daytona 900, agresywnej sylwetce, minimalistycznemu stylowi i ekscytującemu, kultowemu trzycylindrowemu silnikowi z wysokim momentem obrotowym, ta maszyna zapracowała na miano oryginalnego chuligana.
Speed Triple
Speed Triple
EWOLUCJA
Każda następna generacja jest potężniejsza i lepiej się prowadzi niż poprzednia — motocykl Speed Triple stale ewoluuje, aby zawsze zapewniać idealny balans mocy, właściwości jezdnych, możliwości i agresywnego stylu, dzięki czemu na stałe wszedł do historii jako nowoczesna ikona brytyjskiej motoryzacji. Od wprowadzenia w modelu T509 - charakterystycznych podwójnych przednich reflektorów oraz pojedynczego wahacza po poważną ewolucję silnika w trakcie trzech generacji ze zwiększeniem pojemności z oryginalnych 855 cm3 w 1994 r. do 1050 cm3 oraz oszałamiającym zwiększeniem mocy do dzisiejszych ekscytujących 150 KM i momentu obrotowego 117 Nm.
Speed Triple
Speed Triple
NA FILMIE
Stanowiące nowość w 2018 r. motocykle Speed Triple S i RS są bez wątpienia najdoskonalsze w historii. Trzycylindrowy silnik nowej generacji zapewnia o 10 KM większą moc oraz oszałamiający moment obrotowy 117 Nm. Wyposażono je w najwyższy jak do tej pory poziom technologii dla kierowcy, łącznie ze zoptymalizowanym, nowym układem ABS aktywowanym podczas pokonywania zakrętów oraz systemem kontroli trakcji i wielokolorowymi wskaźnikami TFT oraz najbogatszą specyfikacją w historii, w tym z regulowanym zawieszeniem i hamulcami Brembo. W połączeniu z mniejszą o 3 kg masą nowego modelu RS oraz niezwykle agresywną sylwetką z pochylonym przodem i niezapomnianym stylem uzyskano najdoskonalszy model Speed Triple o najlepszych właściwościach jezdnych.
Speed Triple
Speed Triple
SPEED TRIPLE S i RS
Stanowiące nowość w 2018 r. motocykle Speed Triple S i RS są bez wątpienia najdoskonalsze w historii. Trzycylindrowy silnik nowej generacji zapewnia o 10 KM większą moc oraz oszałamiający moment obrotowy 117 Nm. Wyposażono je w najwyższy jak do tej pory poziom technologii dla kierowcy, łącznie ze zoptymalizowanym, nowym układem ABS aktywowanym podczas pokonywania zakrętów oraz systemem kontroli trakcji i wielokolorowymi wskaźnikami TFT oraz najbogatszą specyfikacją w historii, w tym z regulowanym zawieszeniem i hamulcami Brembo. W połączeniu z mniejszą o 3 kg masą nowego modelu RS oraz niezwykle agresywną sylwetką z pochylonym przodem i niezapomnianym stylem uzyskano najdoskonalszy model Speed Triple o najlepszych właściwościach jezdnych.
Daytona
Daytona
WSZYSTKO ZACZĘŁO SIĘ W 1966 ROKU.
Nazwa Daytona powstała w 1966 roku. Prędkość, wydajność i wyścigi od dawien dawna stanowiły serce motocykli firmy Triumph. Buddy Elmore wygrał kultowy wyścig Daytona 200 na motocyklu Tiger 100, zaczynając od 46. miejsca i osiągając imponującą średnią prędkość 43 km/h. W następnym roku firma wprowadziła na rynek motocykl Tiger Daytona, aby uczcić zdumiewające zwycięstwo Buddy’ego. Dwadzieścia trzy lata później firma Triumph wskrzesiła tę markę, ponownie rozniecając ducha wyścigów.
Daytona
Daytona
EWOLUCJA LEGENDY
Wprowadzony na rynek w 1997 r. motocykl Daytona T595 był pierwszym nowożytnym, w pełni sportowym motocyklem firmy Triumph, który zaprojektowano z myślą o nawiązaniu równorzędnej walki z maszynami konkurencji. Moc 130 KM i prędkość maksymalna 259 km/h; innowacyjny wtrysk paliwa, zupełnie nowy trzycylindrowy silnik o wysokiej wydajności oraz węższa i lżejsza rama.
W 2006 r. firma Triumph ponownie zerwała ze starymi przyzwyczajeniami poprzez wprowadzenie na rynek zasilanego trzycylindrowym silnikiem motocykla Daytona 675, który został przyjęty z entuzjazmem na arenie międzynarodowej i otrzymał mnóstwo 5-gwiazdkowych recenzji. Stworzony z myślą o wyścigach, ugruntował pozycję firmy Triumph jako poważnej siły w dziedzinie wyścigów motocyklowych klasy Supersport, zdobywając pierwsze miejsce w wyścigu Isle of Man TT, North West 200, w brytyjskich i niemieckich mistrzostwach klasy Supersport oraz pisząc na nowo historię dzięki popisowemu zwycięstwu w wyścigu Daytona 200 w 2014 r., tam gdzie narodziła się legenda marki Daytona.
Daytona
Daytona
CIĄG DALSZY SPUŚCIZNY
W ciągu ostatnich 20 lat motocykle firmy Triumph powróciły do wyścigów i zdobyły najwyższy stopień w zakresie kontynuowania spuścizny marki Daytona, odnosząc zwycięstwa w wyścigu Isle of Man TT z Brucem Anstey’em i Gary Johnsonem, w brytyjskich, niemieckich i francuskich mistrzostwach klasy Supersport, ponownie wygrywając kultowy wyścig Daytona 200 z Dannym Eslickiem w 2014 r. oraz konkurując w prestiżowych mistrzostwach World Supersport — wszystko na motocyklu Daytona. Teraz firma Triumph kontynuuje ten nienaganny rodowód, dostarczając od 2019 r. silniki dla maszyn uczestniczących w mistrzostwach Moto2. Stworzono je na bazie trzycylindrowego silnika motocykla Daytona o pojemności 765 cm3.
03
NAJSZYBSZY NA ŚWIECIE
ZWYCIĘSTWO MAMY WE KRWI
Kiedy Jack Marshall wygrał pierwszy wyścig Isle of Man TT na Triumphie w 1907 r., zapalił płomień, który od tego momentu jasno płonie wewnątrz każdego kierowcy motocyklowego.
To niezaspokojone pragnienie bycia najszybszym, pierwszym, tym, kto dotrze do granicy i wreszcie ją pokona, ponieważ granice właśnie po to istnieją — aby je przekraczać... taka pasja drzemie w DNA każdego kierowcy.
04
PRZYGODY
PRZYGODY
Duch przełomowych odkryć płonie w każdym kierowcy motocykla Triumph. Legendarna przygoda i dreszczyk emocji związany z tym co nieznane za kolejnym zakrętem. To może właśnie tam znajduje się ten niezapomniany widok, który nigdy nie zniknie z pamięci.
Niektórzy po prostu zawsze przecierają szlaki; mężczyźni i kobiety, dla których przebycie jednego kilometra więcej od poprzedniego kierowcy jest motywacją do rozpoczęcia kolejnego dnia.
05
Linia czasu marki
FIRMA ORYGINALNYCH BRYTYJSKICH MOTOCYKLI
NIEZRÓWNANE DZIEDZICTWO
Od ponad 100 lat pasja i innowacja firmy Triumph kształtuje ewolucję motocykli. Dzięki nieporównywalnej historii tworzenia legend, od motocykli stanowiących definicję swojej kategorii po ikony wyścigów, firma Triumph jest jednym z najbardziej znanych i uwielbianych marek motocyklowych na całym świecie.