THRUXTON RS
SILNIK I WYDAJNOŚĆ
Jak opracowano nowy silnik Thruxton o pojemności 1200 cm3 wyższej mocy, aby zagwarantować znacząco udoskonaloną wydajność ?
SILNIK
Aby pozostać wiernym legendarnej nazwie café racera, konieczne było spełnienie prawdziwie współczesnych standardów wydajności. Dlatego w nowym motocyklu Thruxton RS wprowadzono ulepszony dwurzędowy silnik o pojemności 1200 cm3 zgodny ze standardem Euro 5, który przez swoje znaczące usprawnienia, zapewnia moc większą o 8 KM, maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy niższych obrotach.
Zwiększenie mocy w całym zakresie obrotów uzyskano poprzez znaczące ulepszenia silnika, które obejmują m.in nową głowicę ze zmienionymi otworami przelotowymi i przekonstruowanymi krzywkami wałka rozrządu, zapewniając wyższą kompresję. Odchudzono również jego masę poprzez wprowadzenie lżejszego wału korbowego, lżejszego sprzęgła czy wałków wyrównoważających, obniżając przez to masę wirującą w silniku. Dodatkowo zastosowano magnezowe osłony pokrywy głowicy, lżejszy alternator i nowej konstrukcji osłony silnika.
Wszystko to pozwoliło na naprawdę duże zwiększenie wydajności z mocą maksymalną wyższą aż o 8 KM od poprzedników, ze 105 KM przy 7.500 obr./min,a także większą moc na niskich obrotach oraz w całym zakresie obrotów. Dodatkowo do poprawy wydajności, maksymalny moment obrotowy Thruxton RS na poziomie 112 Nm uzyskuje się przy wartości obr./min niższej o 700 w całym zakresie obrotów.
Ten nowy silnik jest również o wiele bardziej responsywny, z jeszcze wyraźniejszym charakterem, a także - zgodnie z oczekiwaniami od modelu Thruxton – prawdziwego brytyjskiego twina, jego brzmienie robi naprawdę niesamowite wrażenie. Usprawnienia silnika skutkują 20% zmniejszeniem bezwładności, co zapewnia dłuższą pracę na wysokich obrotach, szybsze wejście na wysokie obroty, które wchodzą na czerwone pole o 500 obr./min wyżej niż w Thruxton R.
Jeśli chodzi o brzmienie, nowy układ wydechowy o sportowych, podwójnych, odwróconych i wygiętych do góry megafonowych tłumikach daje gwarancję bogatego, pierwotnego brzmienia brytyjskiego, dwurzędowego silnika wyścigowego, które znakomicie pasuje do legendarnej nazwy.
NOWA KONSTRUKCJA ZGODNA Z EURO 5
Po prawie czterech latach prac rozwojowych, usprawnienia silnika wprowadzone w nowym modelu Thruxton RS przyniosły większą moc i responsywność, a wszystkie te ulepszenia łącznie nadały motocyklowi jeszcze bardziej sportowy charakter. Wyjątkowość jazdy café racerem ma oczywiście ogromny wpływ na wrażenia z jazdy motocyklem Thruxton. Jednakże, wprowadzone zmiany stanowią także o różnicach, których można oczekiwać od udoskonalonego motocykla.
Jednym z głównych usprawnień technicznych w nowym modelu Thruxton RS jest zmniejszenie bezwładności silnika, co poprawiło i wyrównało dostarczanie mocy na tyle, że teraz autentycznie odczuwa się lepsze przyspieszenie, nawet przy średnich obrotach. Taka reakcja i wyższa moc zostały głównie osiągnięte poprzez opracowanie nowej skrzyni korbowej oraz nowej osłony głowicy wykonanej z magnezu o zmniejszonej grubości ścianki. W połączeniu z odchudzeniem masy o 6 kg i wyposażeniem o wyższej specyfikacji, przyczyniło się to do uzyskania niesamowitych wrażeń z jazdy nowym motocyklem Thruxton RS.
Elegancka stylistyka motocykli Thruxton wynika z poświęcenia dużej uwagi ich unikalnej estetyce w trakcie procesu projektowania. Podejście firmy Triumph do projektowania motocykli ze zintegrowaną technologią zapewnia, że widzimy samo piękno, a wszelkie niezbędne wyposażenie, takie jak kable, pompy, przewody i inne komponenty nowoczesnych technologii są w całości ukryte, dzięki czemu motocykl wygląda wspaniale, a jazda nim jest ekscytująca.
Jednym z doskonałych przykładów jest układ wydechowy, który obecnie spełnia wymogi najnowszego standardu Euro 5. Dodatkowo silnik modelu Thruxton, wyposażono w czopy korbowodów przesunięte o kąt 270 stopni co generuje charakterystyczne, rozpoznawalne brzmienie twina, a wspomniany układ wydechowy - odpowiedzialny za to ekscytujące brzmienie - zawiera elegancko ukryty katalizator.
Takie dopieszczenie detali często bardzo ciężko uzyskać, ale jest ono dowodem niezwykłej skrupulatności firmy Triumph oraz naszego zaangażowania - graniczącego z obsesją - w zapewnieniu idealnej jazdy.